Κορονοϊός: Αμερικανική εταιρεία επηρέασε τη στρατηγική του ΠΟΥ με εσφαλμένα στοιχεία

0
24
sputniknews.gr

Ερωτήματα προκύπτουν για αμερικανική εταιρεία, η οποία παρείχε συγκεκριμένα στοιχεία στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, επηρεάζοντας τη στρατηγική έναντι του κορονοϊού.

Αμερικανική εταιρεία φαίνεται ότι κατάφερε να αλλάξει τη στρατηγική του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) και αρκετών ξένων κυβερνήσεων, ως προς την αντιμετώπιση του κορονοϊού, χάρη σε αμφιλεγόμενα επιστημονικά στοιχεία.

Σ’ αυτή την αποκάλυψη προχώρησε η βρετανική εφημερίδα «The Guardian», η οποία διαπίστωσε ότι η στρατηγική του ΠΟΥ, καθώς και αρκετών κρατών, επηρεάστηκε από «ελαττωματικά» δεδομένα μίας -λιγότερο γνωστής- εταιρείας ανάλυσης στοιχείων, με έδρα τις ΗΠΑ.

Πρόκειται για την «Surgisphere», η οποία φαίνεται ότι παρείχε λαθεμένα data από διάφορες μελέτες για την COVID-19, τα οποία στερούνταν επαρκούς επεξήγησης ως προς τα δεδομένα ή τη μεθοδολογία.

Σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία, τα στοιχεία προέρχονταν από τουλάχιστον 1.000 νοσοκομεία παγκοσμίως, επηρεάζοντας τη στρατηγική που εφαρμόστηκε -ως προς τον κορονοϊό- στις χώρες της Λατινικής Αμερικής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι χώρες της Νότιας Αμερικής αποτελούν -αυτή την περίοδο- το νέο hotspot της πανδημίας, με την καμπύλη των κρουσμάτων να βρίσκεται σε διαρκή αύξηση

Παράλληλα, τα στοιχεία της «Surgisphere» κρύβονται και πίσω από την απόφαση του ΠΟΥ να σταματήσει τις δοκιμές για το αμφιλεγόμενο φάρμακο της υδροξυχλωροκίνης.

Ελλιπής κατάρτιση

Με βάση την έρευνα του «The Guardian», τα δεδομένα που προσκόμισε η «Surgisphere» είναι κάτι παραπάνω από ελλιπή, ενώ ερωτηματικά εγείρονται και για την κατάρτιση των εργαζομένων της.

Συγκεκριμένα:

  • Αρκετοί εργαζόμενοι έχουν μικρό ή και καθόλου επιστημονικό υπόβαθρο.
  • Η σελίδα της εταιρείας στο LinkedIn διαθέτει λιγότερους από 100 followers.
  • Η διαδικτυακή της παρουσία είναι σχεδόν μηδενική.

Ωστόσο, ερωτηματικά προκύπτουν και για τον εκτελεστικό διευθυντή της εταιρείας, Σαπάν Ντεσάι, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι η Wikipedia έχει προχωρήσει στη διαγραφή του λήμματος της «Surgisphere».

Λάθος στοιχεία για την Αυστραλία

Την ίδια ώρα, οι αυστραλιανές αρχές παρατήρησαν ότι τα στοιχεία που είχε παράσχει η εταιρεία για την Αυστραλία ήταν… λαθεμένα και ανακριβή.

Συγκεκριμένα, τα δεδομένα της «Surgisphere» έδειχναν 600 ασθενείς της COVID-19 και 73 θανάτους έως τις 21 Απριλίου, σε πέντε νοσοκομεία της χώρας.

Ωστόσο, με βάση τα στοιχεία του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, όλα τα νοσοκομεία της Αυστραλίας -και όχι μόνο τα πέντε- είχαν καταγράψει μόλις 67 θανάτους έως τις 21 Απριλίου.

Ο Ντεσάι απέδωσε την… παρεξήγηση σε λάθος υπολογισμό ενός εκ των πέντε νοσοκομείων που φέρεται να παρείχαν τα στοιχεία.

Ο «The Guardian», από την πλευρά του, επικοινώνησε με τα επίμαχα νοσοκομεία και όλα διέψευσαν κάθε εμπλοκή στη βάση δεδομένων της «Surgisphere».

Τι έγινε με την υδροξυχλωροκίνη

Στο μεταξύ, ανησυχία επικρατεί και για την έρευνα που δημοσίευσε το περιοδικό «The Lancet» και υπογράφεται από τον επικεφαλής της εν λόγω αμερικανικής εταιρείας.

Η συγκεκριμένη έρευνα, μάλιστα, οδήγησε στην απόφαση αναστολής των δοκιμών της υδροξυχλωροκίνης και της χλωροκίνης, επικαλούμενη στοιχεία από 671 νοσοκομεία ανά τον κόσμο.

Η διοίκηση του περιοδικού, ωστόσο, μετά τον σάλο που ξέσπασε, πήρε αποστάσεις από τη δημοσίευση και έκανε λόγο για «ανησυχία» ως προς το περιεχόμενο της έρευνας.

 

 

sputniknews.gr

Νίκος Σίμος

Ρήξη - ανατροπή σε ότι μας κρατάει πίσω και μας χαρακτηρίζει σταθερό απότοκο της Οθωμανικής δουλείας
Νίκος Σίμος
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ