CNN Business> O Zuckerberg ξοδεύει δισεκατομμύρια για ένα όραμα (Metaverse) που στην καλύτερη είναι ατελές και στη χειρότερη, κανείς δεν το θέλει

0
33

-Το μεγαλύτερο πρόβλημα; Απλώς δεν φαίνεται ωραίο. Και ο Zuckerberg δεν φαίνεται κουλ. Και το Facebook σταμάτησε να είναι κουλ σχεδόν από το 2009. Και αυτό είναι ένα πραγματικά ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα…

Μια εικόνα του χοντροκομμένου, κατάλευκου -χωρίς χαρακτηριστικά- προσώπου του Mark Zuckerberg, από το avatar, την ψηφιακή εικόνα του στο Metaverse, έχει γίνει κάτι σαν εφιαλτικό ριάλιτι για όποιον στοιχηματίζει στο μέλλον της εικονικής πραγματικότητας.

Από την Allison Morrow/CNN Business

Να πως έχουν τα πράγματα: Ο Zuckerberg στοιχηματίζει το μέλλον της εταιρείας του, Meta, αξίας μισού τρισεκατομμυρίου δολαρίων, σε ένα όραμα για το μέλλον κατά το οποίο όλοι μας θα περνάμε περισσότερο χρόνο σε έναν εικονικό χώρο, γνωστό ως metaverse, που θα αντιπροσωπεύεται από ψηφιακα alter ego δημιουργημένα σύμφωνα με την εικόνα μας. Το τεράστιο πρόβλημα όμως είναι ότι όλα όσα έχουμε δει από αυτό το μέλλον μέχρι στιγμής φαίνονται άσχημα.

«Είναι πραγματικά πολύπλοκο το γεγονός ότι η Meta ξόδεψε περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι και τα γραφικά της ναυαρχίδας της εφαρμογής εξακολουθούν να φαίνονται χειρότερα ακόμα και σε σχέση με ένα παιχνίδι Wii του 2008», έγραψε στο Twitter ο αρθρογράφος τεχνολογίας των New York Times, Kevin Roose.

Μέρες αργότερα, ο ίδιος ο Zuckerberg παραδέχτηκε ότι η εικόνα που παρουσίασε ήταν «εξαιρετικά μέτρια» και δημοσίευσε ένα στιγμιότυπο οθόνης μιας πιο λεπτομερούς έκδοσης του avatar του, λέγοντας ότι σύντομα θα έρθουν «σημαντικές ενημερώσεις» στο Horizon και στα γραφικά του avatar, αναφέρει η συνάδελφός μου Rachel Metz.

Το όλο περιστατικό δείχνει τη δυσκολία που θα έχει η Meta, η οποία έχει τοποθετηθεί ως ηγέτης στον κλάδο της εικονικής πραγματικότητας, να πουλήσει το φουτουριστικό της όραμα.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα; Απλώς δεν φαίνεται ωραίο. Και ο Zuckerberg δεν φαίνεται κουλ. Και το Facebook σταμάτησε να είναι κουλ σχεδόν από το 2009. Και αυτό είναι ένα πραγματικά ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα.

Η απλοϊκή αλλά ακλόνητη θεωρία μου είναι ότι οι άνθρωποι δεν θα αγοράσουν κάτι αν δεν τους κάνει να αισθάνονται καλά. Αν όμως καταφέρει να τους κάνει να πιστέψουν ότι φαίνονται κουλ, θα κάνουν τα πάντα για το αποκτήσουν. Ρωτήστε την καπνοβιομηχανία. Το κάπνισμα αντικειμενικά είναι απαίσιο, αλλά βάλτε μερικούς κουλ ανθρώπους σε διαφημίσεις σε περιοδικά για τσιγάρα και θα έχετε μια μηχανή κέρδους.

Αυτό ο εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας λείπει αναμφισβήτητα από την εικονική πραγματικότα σήμερα. Και δεν είναι μόνο τα avatar που είναι χάλια. Για να μπείτε στο metaverse αρχικά, πρέπει πρώτα να τοποθετήσετε στο κεφάλι σας ένα ογκώδες σετ μικροφώνου-ακουστικού όπως η συσκευή Quest των 400 δολαρίων της Meta. Η οποία από μόνη της είναι αρκετά κομψή, αλλά στο τέλος της ημέρας εξακολουθεί να είναι ένας μεγάλος υπολογιστής στο κεφάλι σας για τον οποίο δικαίως θα σας πειράζουν οι φίλοι και τα αγαπημένα σας πρόσωπα.

Όμως η Meta δεν είναι μόνη σε όλο αυτό. Όπως εξηγεί η Rachel, το Rec Room και το AltSpaceVR της Microsoft, μεταξύ άλλων, εργάζονται εδώ και χρόνια προκειμένου να βελτιώσουν την εμφάνιση των avatar τους και να τα κάνουν προσαρμόσιμα.

Οι τεχνικοί περιορισμοί βλάπτουν επίσης όλη την ατμόσφαιρα του metaverse. Τα είδωλα εικονικής πραγματικότητας πρέπει επίσης να ανταποκρίνονται σε πραγματικό χρόνο στους τρόπους με τους οποίους κινούμε τα πρόσωπα και το σώμα μας, κάτι που απαιτεί ισχυρούς υπολογιστές και επεξεργασία γραφικών. Αυτό που θα χρειαζόμασταν πραγματικά για να το κάνουμε να φαίνεται πειστικό είναι πρόσθετοι αισθητήρες τοποθετημένοι σε όλο μας το σώμα, κάτι που, και πάλι, είναι απίστευτα μη κουλ (αυτός είναι επίσης ο λόγος για τον οποίο τα avatar σε ορισμένες εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Meta’s Horizon Worlds και το Rec Room, δεν έχουν πόδια, μόνο κορμό και κεφάλια).

Τα ακουστικά που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά μπορούν να αποδώσουν πολλά από τα τρίγωνα που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία τρισδιάστατων εικόνων στην εικονική πραγματικότητα, λέει ο Timmu Tõke, Διευθύνων Σύμβουλος της πλατφόρμας δημιουργίας avatar Ready Player Me.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι σε μια ρύθμιση εικονικής πραγματικότητας, οι περισσότεροι άνθρωποι θέλουν/αναμένουν να δημιουργήσουν ένα avatar που θα μοιάζει με τον εαυτό τους. Και αυτό είναι ένα μνημειωδώς πολύπλοκο έργο. Ωστόσο, όσο πιο ρεαλιστικό θα φαίνεται το πρόσωπο του avatar, τόσο πιο ανατριχιαστικό θα είναι αυτό που κοιτάμε.

Συμπερασματικά; Η Meta ξοδεύει δισεκατομμύρια δολάρια για ένα όραμα που στην καλύτερη περίπτωση είναι ατελές και στη χειρότερη, κανείς δεν το θέλει. Και το άτομο με το οποίο το διαφημίζει είναι ο ίδιος ο Mark Zuckerberg.

kourdistoportocali.com

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ